marca 27, 2017

Targ staroci w Turku



Kto tu czasami zagląda ten wie, że mam fioła na punkcie staroci :)) Uwielbiam wszystko co z historią dlatego wszelkie targi staroci i inne takie odwiedzam z ogromną radochą :) Trochę ponad rok temu pokazywałam Wam jakie cuda widziałam na pchlim targu w Czaczu (tutaj). Nie byłam sama w swoich zachwytach - wiele rzeczy ze zdjęć również i Wam bardzo się podobało :) Jeśli skoczycie do tamtego posta, znajdziecie też krótką wzmiankę o Turku -  mieście w Wielkopolsce gdzie stoją sobie takie hale, jakby ogromne namioty, a w środku... meble! :D Piękne, stare i po prostu absolutnie genialne meble. Tam nie trzeba przedzierać się przez małe graciarnie odnajdując jedno krzesło tam, drugie gdzie indziej - jak w Czaczu. Tam chodzi się jak po sklepie meblowym, wszystko można sobie dokładnie obejrzeć :)
W ostatni weekend jakoś tak wyszło, że miałam okazję znowu Turek odwiedzić i przy okazji zrobiłam zdjęcia, żeby udowodnić Wam, że naprawdę można tam znaleźć prawdziwe cudeńka :D

























Później podjechaliśmy jeszcze do takich klunkierni gdzie można znaleźć w zasadzie wszystko. No i również tam kilka rzeczy wpadło mi w oko :)



Bardzo żałuję, że nie zapytałam o cenę słonia i kobiety, ale może jeszcze uda się je kupić :) Kilka dni wcześniej kupiłam jednak takie lustro:


Najpierw zobaczyłam te lustro na facebooku - polubiłam stronę naszej lokalnej klunkierni i pojawiło mi się na stronie głównej, od razu wpadła mi w oko, przypominała mi kobiety jak z secesyjnych rysunków Alfonsa Muchy :) Następnego dnia wysłałam więc narzeczonego (sama pracowałam do późna), żeby 'obczaił' lustereczko w kwestii ceny i jak w ogóle wygląda na żywo :P Udało mu się stargować z 200 do 100zł, ale przez telefon stwierdził, że on by tego nie kupił bo takie sobie. No to mówię ''dobra, nie kupuj''. Ale tak mi ciągle po głowie chodziło i chodziło, aż w końcu pojechałam je zobaczyć osobiście ;)) I mnie spodobało się bardzo! Wymyśliłam sobie, że tę ramę pokryję płatkami złota :D Dobry pomysł? Czy jednak zostawić? Hmm... :)) Teraz trzeba tylko wybudować ścianę, na której zawiśnie bo na razie nie bardzo mam na nie miejsce :P


No nic, dajcie znać czy wpadło Wam coś w oko na tych zdjęciach :)



Pozdrawiam!

18 komentarzy:

  1. Ale cudeńka. To też moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękności! Pianina rzuciły mnie na kolana.
    W Holandii funkcjonują sklepy o nazwie kringloop, coś jak polskie lumpeksy, z tym że mało w nich szmat, a więcej mebli, książek, płyt, sprzętów. Czasem za bezcen można wypatrzyć istne cuda. Jeśli kiedyś będziesz w kraju tulipanów to polecam zajrzeć do jakiegoś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdybym kiedyś miała okazję na pewno skorzystam :) dzięki za odwiedziny!;)

      Usuń
  3. Wszystko jest przepiękne, ale najbardziej spodobały mi się zegary. Przypominają mi tai, który wisiał u moich dziadków w domu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też najbardziej zegary wpadły w oko :) marzy mi się taki kiedyś w domu :))

      Usuń
  4. Wpadłam tylko na chwilę i przepadłam :) Bardzo ciekawe miejsce, bardzo ładne miejsca. Z moją wyobraźnią nie mam pojęcia czy lustro będzie wyglądało dobrze z płatkami róż. Ot umysł bardziej ścisły ;) Dlatego zazdroszczę wyczucia smaku. I wizyty w takim miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. płatkami złota! ;) o różach bym nie pomyślała, ale w sumie też ciekawy pomysł :)

      Usuń
  5. O, nie znałam tego miejsca, a jestem z Kalisza i myślałam, że znam większość miejsc z antykami w okolicy :D Uwielbiam! Z każdym kolejnym ujęciem wiem, że muszę tam pojechać! Te witrynki z witrażami, krzesła, komody, bieliźniarki <3 Ach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. noo! jak masz niedaleko to koniecznie :) dużo fajnych rzeczy ;))

      Usuń
  6. I ceny znośne :) Też parę rzeczy wpadło mi oko :P

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne miejsce, lusterko pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. rzeczywiście piękne rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakbym tak wygrała w lotka :P słonia i głowę kobiety już mam! ;D

      Usuń
  9. Czy można prosić jakieś konkretne adresy do tych miejsc ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. targ staroci w Turku tak dokładnie mieści się w małej miejscowości zaraz pod miastem, przy drodze prowadzącej do Konina - stoją tam trzy bardzo długie podłużne 'namioty', jest też tabliczka, że to targ staroci. Niestety do tych 'klunkierni', o których wspomniałam nie potrafię podać konkretnych namiarów, to dwa metalowe baraki gdzieś w dalszej drodze na trasie Konin-Turek. Natomiast miejscowość Czacz jest jednym wielkim targowiskiem - prawie przy każdym domu są namioty lub garaże ze starociami i meblami :)

      Usuń
  10. Dziękuję za odpowiedź :) ja mam do Konina 30 km ale jakoś nigdy nikt ze znajomych nie chce wyjaśnić gdzie to jest :) będziemy szukać a do czaczu z pewnością też się kiedyś wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie mam nadzieję na opis wrażeń po odwiedzinach tych miejsc :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Copyright © 2014 Speckled Fawn , Blogger