marca 15, 2017

Frytki z batatów i carpaccio z... buraka :)



Dzisiaj znowu kulinarnie :P Tak długo już sobie leżały te zdjęcia batatowych frytek, że już chyba pora najwyższa na nie:) Bo w sumie to trochę się rozmiłowałam w takich frytkach, są szybkie do zrobienia, pyszne i do tego najwyraźniej lekkostrawne bo jednak nie ma tego nieprzyjemnego ciążenia w żołądku jak po zwykłych frytkach. Ostatnio przygotowałam je dosłownie w 10minut (+oczywiście 20min w piekarniku).


A jak zrobić takie frytki? 
  • umyj bataty, obierz ze skóry i pokrój w równe paski,
  • obtocz frytki w skrobi kukurydzianej (nada chrupkości, podpatrzone na amerykańskich blogach:P),
  • polej odrobiną oleju rzepakowego, posyp przyprawami (np. pieprzem i ostrą papryką) i porządnie przemieszaj, żeby wszystkie frytki były równo pokryte,
  • wstaw do piekarnika na ok.20min w 200*C (rozłożone tak, żeby), koniecznie z termoobiegiem, raz o tym zapomniałam i były miękkie ;)
 Gotowe!:))
 Ja zdecydowanie wypróbuję jeszcze kilka różnych opcji przyprawowych :D




Polecam też wypróbować carpaccio z buraka :D Wystarczy gotowane buraki z Lidla pokroić w ładne plasterki, posypać kozim serem i dodać rukoli. Całkiem smacznie ;))




Pozdrawiam!

11 komentarzy:

  1. Frytki z batatów uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robisz je w ten sam sposób czy może masz jeszcze jakieś 'triki', żeby były chrupiące? :))) I jakich przypraw używasz? :D

      Usuń
  2. Chyba na bataty a la frytka się skuszę. Fajnie mogą wyglądać na talerzu w wersji różnokolorowej np fioletowe i pomarańczowe. Podawałaś je z jakimś sosem czy polecasz chrupać sucharki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja akurat wciągam z keczupem ;) ale słyszałam, że np. sos czosnkowy fajnie pasuje.

      Usuń
  3. uwielbiam frytki z batatów, bardziej nawet niż z ziemniaków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój chłopak uwielbia frytki z batatów. Czasami zwyczajmnie mieszam oprócz batatów zwykłe ziemniaki, marchekę, pietruszkę i wszytsko razem do piekarnika. Sos czosnkowy obowiązkowo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o! super pomysł :D zdecydowanie wypróbuję :)))

      Usuń
  5. Musze koniecznie u siebie przetestować! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda nieżle :) - chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam bataty, ostatni raz je sobie zrobiłam w piątek. Mój sposób na nie - przyprawiam je słodką papryką, rozmarynem i do tego dodaję olej kokosowy. Piekę w piekarniku około 20 minut, w 200 stopniach. Polecam bataty, są bardzo zdrowe i mają odpowiednie wartości odżywcze. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Speckled Fawn , Blogger