listopada 23, 2016

Włoska zupa-krem Al Pomodoro




Mam szczęście, że ten mój wybranek potrafi od czasu do czasu coś ugotować :)) I jak już się za to zabiera, to przygotowuje się dogłębnie, po czym rusza do pracy i... robi niezły bajzel ;) Ale za to obiad zwykle wychodzi pyszny :)) Pamiętacie jak w poprzednim poście wspominałam o włoskich restauracjach? No, więc mogę oficjalnie stwierdzić, że jestem uzależniona od zupy-krem z pomidorów, zamawiam zawsze i szukam miejsc gdzie ją serwują (póki co najlepszą jadłam w Karpaczu i Koninie). Mój Masterchef postanowił zrobić naszym portfelom przysługę i stwierdził, że zrobi mi taką zupę w domu. Nie muszę chyba mówić, że trochę nie dowierzałam, że wyjdzie aż tak dobrze, żebym mogła ją porównać do tamtych. Ale jednak! Po prostu pyszna :)) Teraz podobno każde z nas ma swoją zupę popisową - ja dyniową, on z pomidorów :)

No to do rzeczy - poniżej macie przepis na te genialne danie, bacznie obserwowałam co robił i dokumentowałam telefonem :P

Składniki:
  • ok.1-1,5kg pomidorów (lub więcej, ta ilość wystarczy na jakieś 6 dużych porcji) lub 3,4 puszki pomidorów,
  • pół dużej cebuli,
  • 6 ząbków czosnku,
  • kostka bulionu warzywnego,
  • 7 suszonych pomidorów,
  • tymianek,
  • pieprz,
  • sól,
  • szczypiorek,
  • żółty ser.

Przygotowanie:

  • pokrój cebulę i czosnek w kostkę, rozgrzej olej w dużym garnku i podsmaż je kilka minut,
  • w innym garnku zagotuj wodę (ok.litr) i wrzuć kostkę bulionu warzywnego, niech bulion chwilę się gotuje, przelej do garnka z podsmażonym czosnkiem i cebulą, zostaw na małym ogniu,
  • w garnku po bulionie zagotuj wodę, wytnij z pomidorów gniazda i wrzucaj je po kilka sztuk do sparzenia, zdejmuj skórkę, potnij w kostkę i wrzucaj do bulionu / prostsza alternatywa - do gotującego się bulionu wrzuć 3 lub 4 puszki pomidorów,
  • dodaj przyprawy - odrobina tymianku, sól, pieprz, suszone pomidory, 
  • zagotuj i trzymaj na ogniu przez jakieś 10min.
  • zblenduj zupę, dodaj garść startego żółtego sera, który zagęści zupę, 
  • po zblendowaniu zupa powinna być jeszcze raz zagotowana.
  • podawaj posypane startym serem i pietruszką.
Pycha! :)







Pozdrawiam!:))







P.S. Przypominam jeszcze o trwającym świątecznym link party z nagrodami :) TUTAJ 
Można dodawać również wpisy z ubiegłych lat. Zapraszam!:)



8 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie. Muszę spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasia zaadoptuj mnie pls ;) jestem pod wielkim wrażeniem Twoich talentów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta zupencja to akurat nie moja, ale dziękuję ;D I dzięki za odwiedziny!:)

      Usuń
  3. Uwielbiam zupy! A pomidorowe szczególnie - nigdy nie próbowałam dodawać suszonych pomidorów i muszę wykorzystać ten patent :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kolejny przepis do przetestowania;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię zupę krem pomidorowy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię zup pomidorowych, jednak ta przypadła mi do gustu. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Speckled Fawn , Blogger