stycznia 28, 2014

Karmniki Inaczej :))




Wymyśliłam sobie wczoraj, że podokarmiam ptaszki z okolicy ;) Niestety same wróble, ale czaję się na jakieś sikorki albo rudziki, więc może mój szwedzki stół przyciągnie nowych gości. Jeszcze w zeszłym roku trafiłam gdzieś tam na dwa fantastyczne pomysły na "karmniki". Pierwszy to wydrążone pomarańcze, muszę powiedzieć, że wyglądają na prawdę prześlicznie :D Powiesiłam je zaraz na przeciwko okna, więc widok mam teraz super ;))


Zrobienie takich karmników trwa chwilę. Trzeba tylko kupić mieszankę ziaren, pomarańcze no i (jeśli akurat nie macie w domu) sznurek i żelatynę. Pomarańczę trzeba wydrążyć i przewlec sznurki, później nasypać smakołyków i zalać żelatyną albo wodą. Następnie do zamrażarki na jakiś czas i gotowe :)


Zostało mi dużo ziarenek, więc zrobiłam to co powyżej w pudełku po delmie ;)


No a tutaj to już zaszalałam :P Do foremki na babkę nasypałam ziarenka, orzechy włoskie, kawałki pomarańczy i jabłek ;)) znowu zalałam żelatyną i do zamrażarki na noc ;) Wyszło idealnie!
"Karmnik" powiesiłam na żółtej wstążce przy kolejnym oknie i teraz czekam co się będzie działo ;)) 
Mogę powiedzieć, że pół godziny po powieszeniu pojawiła się pierwsza sikorka, ha! :D






Ruch w okolicy jest (jak widać;) więc jedzonko powinno mieć branie ;))










Widok z dołu:

 
Widok z okna:


A jeszcze przy okazji, mój lwi lis przeszedł operację plastyczną paszczy :P 
Mimo całego okazanego mi w poprzednim poście wsparcia w kwestii wygląda lisa, tak na niego wczoraj patrzyłam i patrzyłam, aż w końcu się zirytowałam i wzięłam igłę ;) Wygląda już ździebko lepiej chociaż chyba jeszcze trochę muszę go zwęzić tu i ówdzie, prawda?



Edit: tutaj zobaczycie jakie oryginalne ptaki te karmniki ściągnęły :))







Pozdrawiam cieplutko! :))



8 komentarzy:

  1. Fajne pomysły! Babeczka na drzewie wygląda wyśmienicie :)
    Smacznego dla ptaków!
    marta

    OdpowiedzUsuń
  2. Twój blog to kopalnia pomysłów !

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowe musze zrobic taki z pomarańczą jesli nie masz nic przeciwko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. śmiało ;) po to to wszystko pokazuję ;))

      Usuń
  4. jestem pełna podziwu...wspaniałe!
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. super pomysł chyba. W tym roku przygotuję z dziewczynkami takie z pomarańczy :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Speckled Fawn , Blogger