sierpnia 01, 2013

Zaczarowany Ogród cz. 2 :)




Wielu z Was bardzo spodobał się post zbierający różne wyszperane przeze mnie w internecie pomysły na upiększenie swojego ogrodu :) (tutaj) Od tamtej pory, jako, że nałogowo przeglądam pinterest(to się chyba leczy:P), zdążyłam wyłapać już mnóstwo innych fantastycznych pomysłów :D No i w ten oto sposób powstał mi cykl postów pt. "Zaczarowany Ogród" :) W ciągu kilku dni pojawi się też pierwszy post z serii "Zaczarowany Dom";) 
Od razu ostrzegę, że to będzie dłuuugi post, więc zapraszam do czytania go z kawą/herbatą (cytrusowy lipton...mmmm...) w ręce ;)

Zaczniemy od tego co stanowi istotę ogrodu, czyli rośliny ;) Znalazłam piękną odmianę bzu 'Primrose', o dziwo są dostępne na allegro :D Dzisiaj ceny na aukcjach wahały się od 10-29zł.


Planuję też zakup drzewka o nazwie Paulownia Cesarska - najszybciej rosnące drzewo na świecie, a do tego jeszcze pięknie kwitnie! (w odpowiednich warunkach). Też już znalazłam na all ;)


Bardzo kusi mnie też pomysł z drzewkiem owocowym prowadzonym w formie szpaleru, genialne :D

A teraz zbiór wszystkiego co mniej więcej związane jest z ogrodami i przebywaniem wśród roślin :) Jestem w trakcie remontu tarasu (jeśli go wreszcie skończę pokarzę, w którymś poście cały proces), więc trochę zbaczam w te rejony podczas przeszukiwań internetowych.
Poniżej podobno działający sposób na odstraszenie komarów i innych paskud, nie mówiąc już o tym, że ładne :P 
-olejek citronella (czyli z trawy cytrynowej chyba),
- mięta, plasterki cytryny/limonki, rozmaryn, a na to wszystko świeczki.


Skoro jesteśmy przy cytrynach to proszę bardzo:


Plasterki cytryny dodane do wazonu podobno przedłużają trwałość bukietów.
Poniżej natomiast trzy pomysły na dekorację ogrodu/tarasu na przyjęcie.

 















Fajne wykorzystanie starych klatek dla ptaków (mam jedną, więc możliwe, że skorzystam;)

 

I w temacie kompozycji kwiatowych:

 
 

Poniższy pomysł może nie do końca związany z ogrodem, ale, że świetny to pokazuję ;) doniczka+zdjęcie+mod podge i voila! :P



 Następnie trochę mebli:
Zawsze chciałam mieć hamak, tylko wystarczająco dużych drzew brak, takie rozwiązanie jest ge-nial-ne! Że też sama na to nie wpadłam :P na te słupy można dodatkowo puścić jakiś fajny clematis i będzie super:D

 

Stara drewniana skrzynia przerobiona na stolik:

 

Ostatnio bardzo popularne stało się wykorzystanie palet do budowy np.mebli. Tutaj macie taką leżankę/ławkę czy jak to nazwać...


i skrzynia z palet do przechowywania różności na tarasie


Jak już się siedzi na dworze, to w końcu zrobi się ciemno.  Prosty sposób na oświetlenie (sama mam zamiar wykorzystać na tarasie;)


Teraz trochę DIY. Jeśli akurat macie pod ręką odrobinę betonu... :P
Naczynia są wysmarowane olejem, żeby łatwiej wyciągnąć betonowe doniczki z formy.


Ten pomysł bardzo mi się spodobał:


Z betonu można też własnoręcznie zrobić chodnik w ogrodzie (użyto gumowej wycieraczki we wzory)


A taki żyrandol ogrodowy można zrobić z wiszącego metalowego kosza na kwiaty. Użyto do tego drewnianych kulek nawleczonych na sznurki. 


Sposób na samonaworzącą się roślinkę? :P Włożyć na dno surowe jajko, rozkładając się będzie na bieżąco dostarczało roślince samych smakołyków ;)

 
Ciągle myślę gdzie by tu u mnie wcisnąć taki "suchy potoczek", naprawdę wygląda jak strumyczek płynący przez ogród.


Na koniec trzy ciekawe pomysły. Pierwszy - jak przechowywać nasiona w wygodny sposób:


Drugi - jak zrobić komuś taki fajny prezent (nomen omen) od serca :P
Żeby osiągnąć taki efekt trzeba przykleić na zielone jeszcze jabłko naklejkę o wybranym kształcie, kiedy jabłko już dojrzeje i będzie czerwone, naklejkę odklejamy a miejsce pod nią będzie w innym kolorze. Jestem ciekawa czy to rzeczywiście zadziała :) Kto ma jabłoń niech sprawdzi i da znać ;))


Wiem, że do zimy mamy jeszcze trochę czasu, ale to mnie po prostu zachwyciło :D


Wykonanie dość proste:
Napełnij okrągły balon wodą, zostaw na zewnątrz aż prawie cały zamarznie (tylko wierzch powinien być dobrze zamarznięty), pozbądź się balonika, wylej ze środka kuli niezamarzniętą wodę i włóż w to miejsce małą świeczkę (albo może ledową - kule by się nie rozpłynęły, ale nie wiadomo jak taka świeczka by wytrzymała mróz? hmm;)

Niedługo "Zaczarowany Dom" i pewnie jeszcze druga część cyklu "Prasa Brytyjska donosi" (kupuję ostatnio te gazety w ilościach prawie, że hurtowych:P).
Jestem ciekawa co Wam najbardziej się spodobało :)


Pozdrawiam!







P.S.
Skończyło się już głosowanie na link party, można sprawdzić czyj pomysł najbardziej się spodobał :)

4 komentarze:

  1. Oj jak kusisz tymi ogrodami ja już się rozchorowałam przepychem i pomysłowością twoja jak zwykle zawsze pozdrawiam Maria - oby więcej takich piękności bo jest co oglądać

    OdpowiedzUsuń
  2. EFEKTY niesamowiete ... GRATULUJĘ - Doniczniczki odlew z betonu SUPER. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wooow... przepięknie to wygląda. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Speckled Fawn , Blogger