stycznia 12, 2013

Ja chcę wiosnę! Plany, lista zakupów, trochę inspiracji i inne


Witam witam w ten śniegowo-padający dzień ;) u nas prószy bez przerwy już drugą dobę, drogi tragiczne, zimno, ciemno... ale przynajmniej ładnie :) Znalazłam sobie trochę wolnego czasu, więc pomyślałam, że napiszę co mi się tam w tej mojej główce kłębi i kotłuje już wiosennie :P


Pomyślałam, że fajnie by było na wiosnę mieć przebiśniegi w domu. Jesienią posadziłam ich trochę w ogródku, ciekawa jestem co z tego będzie (chociaż pewnie bez szaleństw za pierwszym razem). Natchniona pomysłem posadzenia tych kwiatków w doniczkach znalazłam takie inspiracje:




 

Niestety gdzieś w odmętach internetu znalazłam informację, że przebiśniegi w doniczce da się wyhodować właściwie tylko na balkonie ze względu na ich umiłowanie niskich temperatur :( Drugim sposobem jest trzymanie ich w chłodnym miejscu przez jakiś czas, a kiedy już pojawią się pąki, przeniesienie ich w wybrane miejsce (co niestety skróci okres kwitnienia). Chyba mimo to spróbuję. Za bardzo mi się te pomysły podobają :P



Jak już jesteśmy w temacie roślinkowym to tutaj krótkie przypomnienie co udało mi się zasadzić:


Co z tego wyjdzie nie mam pojęcia, zeszłego lata pierwszy raz pojawiła się u mnie obsesja ogrodowa. Symptomem było np. ogołocenie biblioteki z książek o roślinach wszelakich oraz kupowanie na allegro mnóstwa kwiatów, krzewów, pnączy i drzewek :)


Teraz planuję, że na wiosnę kupię i zasadzę:


1. Naparstnica - marzy mi się kącik z mnóstwem tych kwiatów w różnych kolorach :) Są takie wiejskie, sielskie i w ogóle śliczne;)


2. Floksy - pamiętam je z dzieciństwa z ogrodu babci :) też takie typowo wiejskie kwiatki.


3. Orliki w różnych kolorach


4. Rudbekie


5. Przetaczniki


6. Łubiny

Chciałabym też postawić taką pergolę nad furtką przed domem i zasadzić róże pnące albo coś innego co gęsto się rozrośnie:


Może macie jakieś pomysły, sugestie albo rady? :) Jakie rośliny polecacie do takiego wiejskiego/rustykalnego ogrodu? No i co z pielęgnacją? Bardzo przydałyby mi się jakieś rady z pierwszej ręki ;)

Jeśli same myślicie o tego typu ogrodzie to poniżej jeszcze trochę inspiracji wiejsko-rustykalnych:
 






Zanim się pożegnam, chciałabym jeszcze jak zwykle podziękować wszystkim, którzy brali udział w ostatnim link party :) tłumów nie było, ale imprezka trwała tylko 8 dni i większość z Was pewnie nie zdążyła dołączyć (i tej wersji będę się trzymać;) 
No i opcja głosowania zadziałała! :D Dobrze wiedzieć ;) następnym razem spróbujemy jeszcze raz, myślę, że imprezka potrwa tak z dwa tygodnie, a za zdobycie jakiejś ilości głosów wymyślę jakąś super-hiper-mega nagrodę ;) Ale to dopiero w lutym, a w międzyczasie trzymajcie się ciepło :)



Pozdrawiam serdecznie i czekam na wasze sugestie kwiatkowo-ogrodowe :)


14 komentarzy:

  1. Piękne inspiracje. Te przebiśniegi na pierwszym zdjęciu totalnie mnie zauroczyły.
    Pozdrawiam serdecznie
    T.

    OdpowiedzUsuń
  2. omatko jaka cudna wiosna u Ciebie ....
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pierwsze wiosenne kwiaty, też nie mogę się doczekać! Super inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ślicznie wyglądają te przebiśniegi. W przyszłym roku i ja posadzę w ogrodzie takie ;) Jeśli chodzi o tą pergolę to niesamowicie mi się podoba taka pergola obrośnięta różą. To wygląda cudownie! <3 ;)
    http://pinterest.com/pin/266345765433159141/
    http://pinterest.com/pin/266345765433073906/
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakie piękne! Dzięki :D wygląda na to, że połowę dnia spędzę na oglądaniu tych cudów ;)

      Usuń
  5. Piękne inspiracyjne zdjęcia.
    Martwię się o moje cebulki bo po posadzeniu padało przez 2 tygodnie i stały w wodzie.
    A wczoraj posadziłam 10 cebulek tulipanów botanicznych do szklanych pojemniczków.
    Ciekawa jestem co z tego będzie.
    Pozdrawiam niestety zimowo Lacrima

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo! też fajny pomysł :) będę musiała spróbować, tylko się trochę dokształcę w tej kwestii.

      Usuń
  6. No widać, że wiosna zdecydowanie chodzi Ci po głowie:-) XOXO

    OdpowiedzUsuń
  7. Kwiaty są świetne, robią taki fajny klimacik... Ja właśnie dzisiaj oglądałam zdjęcia z działeczki, którą miałam w Poznaniu i była cała w kwiatach, piękna. A teraz, jak mieszkam na wsi, mam ogromne podwórko, to nie mogę go porządnie zagospodarować. Za duże chyba i nie ma czasu z nim się bawić... a ja tak kocham kwiaty na dworze... a mam ich tak mało...
    Plany co do kwiatów masz ambitne :) Pozwodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he he ;) plany zawsze mam ambitne, ale co mi z tego wyjdzie... ;)

      Usuń
  8. Przebiśniegi urocze!! Z własnego doświadczenia wiem, że te roslinki bardzo szybko się rozrastają. Kiedyś przez przypadek mój tata, znaczną część cebulek wykopał, ale one błyskawicznie się odnowiły i co roku jest ich u nas wiecej i wiecej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to super! :D Ja posadziłam swoje pod dwoma wielkimi modrzewiami, pusto tam strasznie, więc jeśli rzeczywiście tak szybko się rozrosną to będzie pięknie wyglądać :)

      Usuń
  9. przebiśniegów w domu nie miałam, ale hiacynty i tulipany botaniczne juz kilkakrotnie gościły bardzo wczesną wiosną w domu,
    a inspiracje znalazlaś piękne , zarówno ogrodowe jak i przebiśniegowe,

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Speckled Fawn , Blogger