sierpnia 17, 2012

Picmonkey - kilka sposobów i mnóstwo zabawy



Tak jak wcześniej wspomniałam, pokarzę Wam dzisiaj kilka fajnych możliwości jakie daje strona Picmonkey. Istnieje kilka stron tego typu, gdzie można za darmo dowolnie zmieniać swoje zdjęcia, ale wydaje mi się, że picmonkey jest najlepsza. Prawie zawsze poprawiam tam co ciekawsze zdjęcia, żeby po prostu lepiej się prezentowały. Tutaj mamy zdjęcie wyjściowe, mimo dobrego aparatu, kolory nie są zbyt wyraźne ze względu na światło tego dnia:


Najprostsza rzecz jaką można zrobić to po prostu poprawa kolorów. Wybieramy 'basic edits/exposure' i tam według uznania regulujemy cztery zaznaczone elementy:


 wyjdzie nam np. coś takiego (żadnych większych zmian, po prostu ładniejsze kolory):


Można też pobawić się efektami, żeby uzyskać bardziej 'artystyczny' wygląd :) Kilka możliwości:


bardziej rozjaśniony ('highlights')

Efekt 'urbane'

Efekt 'boost'

Efekt 'focal soften', wybrany element jest ostry, reszta rozmyta

Świetna jest też możliwość dodawania do zdjęć tzw. 'bokeh', czyli czegoś takiego:


Moja wersja:


Na zdjęciu z psami bokeh wygląda bardzo naturalnie, podoba mi się też efekt na zdjęciu po lewej. Najsłabiej wyszło mi zdjęcie z butelką, ale głównie dlatego, że przesadziłam z tymi 'promieniami słonecznymi' (o nich za chwilę). A tutaj krótki opis jak zrobić coś takiego:

Wybieramy 'overlays/geometric'. Potrzebne będą dwa kształty, które zaznaczyłam na zdjęciu:


Kiedy klikniemy np. na koło, za każdym razem pojawi się domyślnie w kolorze czarnym:


Wystarczy wybrać odpowiedni kolor na skali po prawej stronie (najlepiej wyglądają róż, niebieski, żółty, biały i zielony). Następnie trzeba zmienić ustawienia 'Fade', żeby wyglądało to bardziej naturalnie:


Zmieniłam kolor na jasny żółty i ustawiłam 'fade' na 69%, poza tym przesunęłam też koło na prawą stronę - stamtąd pada światło. Jeśli chcemy mieć więcej takich kształtów wystarczy kliknąć na nie prawym przyciskiem myszy i wybrać 'duplicate overlay'. Wielkość można dowolnie zmieniać. Tak wygląda gotowy efekt bokeh:


Do tego można też dodać 'promienie słoneczne' (takie jak na wcześniejszym zdjęciu z butelką) wybierając:

Textures/weave
 Trzeba też pamiętać, żeby dostosować 'fade'. No cóż, możliwości jest mnóstwo, naprawdę polecam usiąść i pobawić się tymi wszystkimi efektami :)


Pozdrawiam,

1 komentarz:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Speckled Fawn , Blogger