lipca 25, 2012

Złapane w sieć


Witajcie, dzisiaj pokażę wam jak zrobić taką oto siatkę:



Kilka takich butelek może być ciekawą ozdobą i to nie tylko latem. Jeśli do środka włożymy lampki świąteczne, uzyskamy coś takiego:




Ale do rzeczy :) Potrzebna będzie ładna butelka i sznurek jutowy. Najpierw zawiązujemy zwykłą pętelkę dookoła szyjki butelki (na zdjęciu jest na górze szyjki jednak później zsunęłam sznurek na dół):


Następnie przygotowujemy sobie sześć kawałków sznurka (każdy z nich około trzech długości butelki).



Przygotowane sznurki będziemy przywiązywać do pętli na szyjce. Reszta instrukcji będzie pewnie śmiesznie brzmieć bo trochę ciężko to opisać ;) Bierzemy pierwszy sznurek, składamy na pół i wkładamy takie 'uszko' pod pętlę na szyjce. Końcówki sznurka przekładamy przez powstałe kółko. Zdjęcia powinny to trochę rozjaśnić :)



 Rozmieszczamy sześć sznurków w równych odstępach dookoła pętli na szyjce:

Teraz bierzemy po dwa sznurki (jeden z lewego węzła i jeden z prawego), tworzymy z nich koło, a końce sznurków przekładamy przez środek powstałego węzła: 





Kontynuujemy w ten sam sposób aż do samego dołu butelki:


Na koniec zawiązujemy pętlę trochę mniejszą od podstawy butelki:


Wszystkie sznurki przywiązujemy pod butelką do pętli, odcinamy nadmiar i gotowe :) Żeby wzmocnić węzły dobrze jest dodatkowo skleić je klejem na gorąco. A efekt końcowy wygląda tak:




 (Sama się dziwię, że tak równo mi wyszło, zwykle mam problemy z symetrią :P)
Tej samej techniki możemy użyć do ozdobienia bombek (www.potterybarn.com):


Tym razem zaczynamy od małej pętli na dole bombki (takiej jak na szyjce butelki) i od niej zawiązujemy sznurki w górę. Kiedy dojdziemy do końca związujemy pozostałe sznurki (zdjęcie powyżej). A tutaj moja wersja:








Niektóre z bombek pofarbowałam farbkami do szkła - po prostu wlałam do środka trochę farby i tak obracałam bombkę żeby farba pokryła całość, później zostawiłam na noc żeby nadmiar wyciekł.

To wszystko na dzisiaj, pozdrawiam serdecznie :)








Linka do tego posta udostępniłam też na:



      

2 komentarze:

Copyright © 2014 Speckled Fawn , Blogger